2015. január 5., hétfő

Top zenék az életemből - utolsó másfél év

Nem tudom, mennyire van helye egy ilyen rövid felosztásnak, de azért kábé másfél éve úgy érzem, egy teljesen új időszak kezdődött az életemben. Bizonyos szempontból jobb, néha nehezebb, mint korábban, de zeneileg mindenképpen sok újat megismertem. Az pedig évek múlva derül ki, mennyire bizonyultak maradandónak…

The Who – Baba O’Riley 
Szerény véleményem szerint a világegyetem legjobb száma. Egyszerűen imádom, ahogy hullámzik, ahogy változik a zene stílusa, ritmusa, mindig mást mutat meg.





The Decemberists – This Is Why We Fight
A molyon ajánlotta valaki és én beleszerettem abba, ahogy megidézte a klip a Legyen Urát.



The Killers – All These Things that I’ve Done 
Nálam a Baba O’Riley párja, mert ugyanolyan mesterien variálja a különböző stílusokat.



ByeAlex – Csókolom
Ezt egyszer Pestre menet hallottam a rádióban és valahogy megragadott az a sor, hogy „nedves fűben, vizes talppal”. Hazaérve addig nyaggattam a netet, míg ki nem bökte, erről a számról van szó. Hiába, akkor még a „Kedvesem” előtt jártunk…



Armin van Buuren feat. Miri Ben-Ari – Intense
Az utóbbi egy évben kezdtem megismerni az elektronikus zene egy kis szeletét, amitől eddig mindig irtóztam, mert a lélektelen diszkózenét vizualizáltam hallatán. Nem állítom, hogy itt minden számnak lenne értéke, de azért Armin van Buuren és a State of Trance többet jelent nekem, mint előtte gondoltam – és ennek nem csak az oka, hogy a barátom lévén kötődnék csak. De ez a szám mindenképpen jó, ha más nem is, a hegedűfutam az elején és végén. Futáshoz pedig ideális.



Swedish House Maffia – Don’t You Worry Child
Ha már belekezdek valamibe, legyen az az elektronikus zene, akkor legalább nézzünk meg mást is. Egy Top 20 DJ válogatás meghallgatásakor futottam bele ebbe a számba és van benne valami, ami megfogott. Talán az elmúlás, hiszen ez volt a csapat búcsúdala? Vagy valami más?



Woodkid – Run Boy Run
Na, ebbe tök véletlenül futottam bele, de jó.



Lange feat. Ilseviolin – Violin’s Revenge (Dark Mix)
Az első trance, amit teljesen önállóan találtam meg és lenyűgözött az energiája. De idézhetném az egész „We Are Lucky People” albumot is, mert minden számát rongyosra hallgattam.



BT – Skylarking
Ez volt az első trance, ami igazán megtetszett. Uplifting – és szívesen sétálnék egyszer úgy a tengerparton, hogy ezt a zenét hallgatom.



Duke Dumont feat. Jax Jones – I Got You
Igazából bugyuta szám egy olyan klippel, amitől hányingert lehet kapni, mert nem más, mint a nagy fehér férfi hódító álma. De valahogy tetszik, tökéletes idei nyári sláger volt (a Summert úgyis gyűlölve hallgattam szüntelen), és Thaiföldet akarom!



Top zenék az életemből - under 18
Top zenék az életemből - egyetem
Top zenék az életemből - munkakezdés

6 megjegyzés:

  1. Ó, Baba O'Riley... azt én sem bírom megunni, pedig szerintem ezernél is többször.
    Kár, hogy ez az utolsó adag, egy csomót nem is ismertem eddig egyáltalán!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Végül is, még tudnék zenéket összeszedni, jó pár kimaradt... Csináljak még egy válogatást azokkal, amik éppen csak lecsúsztak? Megfontolandó :)

      Törlés
    2. Csinálj, ha van rá időd!:) Az elektronikus vonal nálam szinte teljesen kimaradt eddig, kb ugyanazért, amit te is írtál, de ezek között tényleg vannak baromi jók.

      Törlés
    3. Szerintem akkor hétvégén összeszedem. És neked fogom ajánlani ;) De ha már itt tartunk, te nem csinálsz ilyet - mert én is meghallgatnám a te kedvenceidet! És kíváncsi lettem, melyik elektronikus számok jöttek be :)

      Törlés
    4. A Woodkid eszméletlen jó, azt egymás után sokszor is. De mindegyikben van valami, ami tetszik. A Swedish House Maffiát meg nagyon el tudom képzelni bulira.
      A saját kedvenceimet már nekiálltam egyszer-kétszer összegyűjteni, de sose sikerült leszűkíteni eléggé a listát. A molyon egyszer összeszedtem pár számot, azokat, amiknek a szövegét találtam a legjobbnak, ezt pont azért sikerült, mert itt legalább volt valami vezérfonál.:)
      http://moly.hu/polcok/olvassunk-zenet-kihivas-6

      Törlés
    5. No, akkor tudom, mit fogok hallgatni holnap melóban, köszi :)

      Törlés