2017. március 20., hétfő

Egy kis kiruccanás – Győr és Budapest

Már egy ideje tervben van nálunk, hogy Pesten töltünk egy hétvégét, mászkálunk, kicsit megnézzük a várost. A március 15-ei hétvége jónak is tűnt, ráadásul megspékeltük egy győri kirándulással is – a Kisalföld számomra egy fehér folt, nem nagyon jártam még arra. Az időjárás azonban megtréfált bennünket, pont a fővárost nem sikerült jobban megismernünk. De legalább Győrt bemutathatom nektek kicsit – ezúttal nem is annyira szavakkal, mint képekkel.
Esti kép a kis "lencsével" - remek szelfipont :)

Győr-Moson-Sopron megye székhelye püspöki város – és ez meg is látszik a belvároson. Templomok érik egymást lépten-nyomon és a városképet is jelentősen meghatározzák. Március 15-én este, miután megérkeztünk, besétáltunk Gyárvárosból, a szállásunkról (a Szeszgyár diszkrét bűzeitől kísérve), és a sétálóutcákon ismerkedtünk a várossal. Szerencsénk volt, mert még a Bazilika is nyitva várta a híveket misére, így pár képet belülről is sikerült készíteni.
A Bazilika oltára
A Bazilika esti fényekben

A vallásos emlékeken túl gyönyörűek Győr hídjai és a folyópartok – este és napközben is. A kivilágított Kossuth híd meghatározza a képet – és milyen jól teszi.
Kossuth híd (háttérben a Jedlik Ányos híd)
Étteremhajó
A Püspöki Palota tornya meghatározó pont
Utcakép kalapos-cégérrel (sok ilyesmit látni a belvárosban)

Másnap felfedeztük a város kulináris oldalát is; a Piccolino Pizzéria annyira tetszett, hogy kétszer is ettünk ott, de ajánlom a Pascucci kávézót, sütiben pedig a Habcsók rumos csodája elvarázsolt (a sokak által dicsért Kuglóf nekem annyira nem jött be – bár a teájuk jó volt). Próbáltunk nem túlságosan eltelni, helyette sétáltunk és megmásztuk a Püspöki Palota tornyát – valahol a messzeségben még Pannonhalma is látszott.
Csónakos
Látkép a Bazilikával és a színház "kifutójával"

Este pedig megtaláltam azt a pontot, ahol majd megpróbálhatok kocsikat is fényképezni – már ha a látvány nem vonja el a figyelmet.
Kossuth híd naplemetében
Száguldás a rakparton

A szép idő azonban nem tartott ki Pestig, péntek este még megmásztuk a Gellért-hegyet és végre eljutottam az Asztalkába – szombaton azonban már csak az esőt tudtuk bámulni. A Bartókon kávéztunk egyet, de este a mozi várt bennünket – növeltük a Kincsem első hétvégi remek számait. Mellesleg tényleg megéri megnézni a filmet, mert szórakoztató és a hibáit könnyű elnézni. Úgyhogy most csak egy kis montázzsal köszönök el.