2016. április 13., szerda

Álszentség és közelképek

Az utóbbi időszakban kicsit el vagyok veszve, mármint ami a blogot illeti. Nem mintha nem olvasnék, csak most a recenziós könyvek vannak soron, a maradék időmet pedig most a fotózás foglalja le. Az utóbbi hetekben házi feladatokkal küzdöttem, a múlt héten opera-főpróbán voltunk... Ezekről is szeretnék majd írni (majd ha kicsit jobban kitanulom a Photoshopot, mert ráébresztettek, alakítás minden képre ráfér), de most mégis a legfrissebb élményemet, a tegnap esti Tartuffe-főpróbát venném sorba.

És hogy miért is? Egyrészt sikerült a második sorba leülnöm (miután egy kedves profi fotó megjegyezte, hogy elé ugyan ne üljek - persze minden "kérlek" vagy napszaknak megfelelő köszönés nélkül), másrészt kiderült, hogy ez jó döntés, mert a díszlet kialakítása miatt a színpad előterében játszottak a szereplők. Ez pedig azt jelentette, megpróbálkozhattam a közelképekkel is, nem lettek vállalhatatlanul zajosak.

És aminek még örültem: a darab is szórakoztató volt. Régen olvastam/láttam a Tartuffe-öt, és valahogy egy kicsit vidámabbra emlékeztem; Hollós Gábor rendezése azonban valami mást emelt ki. Egy hatalmas haláltánc lett, ahol a Pataki Ferenc alakította címszereplő maga a Sátán. Hihetetlenül zseniálisan hozza a színész a figurát, ahol kell, gátlástalanul aljas, míg másutt tenyérbemászóan ájtatos, de bevállalja a gyenge ripacskodást is, ha ez kell a karakterhez. Így a darab igazából az ő "one man" showjává válik, a többiek nem nagyon tudnak kiemelkedni.


A szereposztás mellett nagyon tetszett az a színpadi megoldás, hogy egy magasabb pontra elhelyeztek egy hatalmas, világító keresztet. Ez uralta a képet és megtestesítette a főszereplő álszentségét, köpönyegforgatását azzal, hogy tetszőlegesen mozdítani is lehetett.

Ezekre a benyomásaimra próbáltam képeket alkotni, találni, majd meglátjátok, milyen sikerrel.

A csábító Tartuffe
A rocksztár (alias Hit+1)
A szenvedő
És a megbocsátó
A bukott (de keresi a kiutat)

2 megjegyzés:

  1. Jók lettek a közeliek is! És jó lehet a darab is, így képek alapján érdekesnek tűnik a rocksztár-Tartuffe.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Szerintem nagyot alakított a főszereplő, sokat hozzáadott a darabhoz, de az előadás végkifejlete még így is különlegesnek tetszett. Hamarosan megyünk bérletes előadással megnézni, remélem, úgy is tetszeni fog :)

      Törlés